Chiagrød med mandelmælk, hindbær og mango

Chiagrød er nemt at variere til din egen smag, men her får du altså en specifik opskrift på en chiagrød. Den er lavet på mandelmælk og med frosne bær, men der er mange andre lækre sammensætninger og smage man kan tilsætte.

Ingredienser:

Med 4 simple ingredienser har du en lækker chiagrød til morgenmad.

  • 2 spsk. chiafrø
  • 2 dl mandelmælk/-drik
  • Frosne hindbær
  • Frosen mango

Fremgangsmåde:

Når du laver denne chiagrød skal du lave en aftenen før du skal have den til morgenmad, da den skal stå på køl natten over.

  1. Start med at tage en skål. Det skal være den skål du også vil spise grøden af. Hæld 2 dl mandelmælk op i skålen.
  2. Tilsæt 2 spsk. chiafrø og rør dem stille og roligt rundt i mandelmælken. Det er vigtigt du er grundig og rør længe, så chiafrøene ikke klumper.
  3. Tilsæt nu en mængde bær du finder passende, men vær opmærksom på at hvis du bruger mango, så må du max. bruge 40 gram. Det samme gælder hindbær hvor du max. må bruge 60 gram. Rør igen rigtig grundigt rundt, så alt fordeler sig godt.
  4. Stil grøden på køl natten over. Du kan evt. inden du går i seng rører i grøden igen, så du er sikker på chiafrøene ikke klumper.

Del gerne dine gode opskrifter på chiagrød herunder i kommentarfeltet.

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *